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Démarche artistique
ARTIST STATEMENT

Je suis avant tout une artiste citoyenne. Stimulée par les défis d’adaptation aux lieux et aux publics, je m’intéresse particulièrement aux installations sculpturales, aux recherches collaboratives et à l’art participatif.

Mon travail fait écho au caractère changeant de la vie, mettant l'accent sur les points de rupture et le renouveau qui en émerge. Les sujets abordés traitent souvent de catastrophes soudaines, du passage du temps ou de l'apathie dans laquelle nous nous abandonnons lentement. J'étudie comment le statut d'un objet change en fonction de son contexte. En amalgamant des éléments disparates et précaires, différentes histoires aspirées, vécues et illusoires prennent forme. La culture populaire, un faux glamour et un certain degré de rusticité fusionnent pour questionner les notions d'utilité et de futilité des objets du quotidien. En détournant leurs fonctions passives ou actives, ces « sculptures utilitaires » à la fois connues et insolites s'ouvrent à de nouveaux récits. Les notions de chaos et de fantaisie sont combinées à celles de l'absence.

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I am above all a citizen artist. Stimulated by the challenges of adapting to places and audiences, I am especially interested in sculptural installations, collaborative research, and participatory art.

My work echoes the changeability of life, emphasizing points of rupture and the renewal that emerges from them. The subjects I address often deal with sudden disasters, the passage of time, or the apathy into which we can slowly abandon ourselves. By amalgamating disparate and precarious components, different stories—drawn, lived, and illusory—take shape. I am interested in the imagery of everyday life and mundane objects. I study how the status of an object changes according to its context. False glamour and a certain degree of rusticity combine in my work to question notions of utility and futility as mundane objects. Twisting their passive or active functions by withholding information, these “utilitarian sculptures” become open to blurred narratives. Popular culture, false glamour, and a certain degree of rusticity merge to question the notions of utility and futility of everyday objects. By subverting their passive or active functions, these 'utilitarian sculptures,' both familiar and unusual, open up to new narratives. Notions of chaos and whimsy are combined with those of absence.

I also work in duo and trio with other artists:

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